13 februari 2008

Hån i mailen.

Jag tittade förbi min hotmail, sådär som man gör ibland. Kollade inkorgen, inget viktigt. Ett kedjebrev från mamma med blinkande hjärtan och en Hello Kitty. Jag måste verkligen förklara för henne att kedjebrev inte är okej, att kedjebrev med blinkande hjärtan är vidrigt och att kedjebrev med blinkande hjärtan OCH en Hello Kitty är flera mil under hennes värdighet. Och att det är obehagligt.
Sen gick jag in i skräpkorgen, ni vet som man också gör ibland. För att se om man har råkat missa något. "Sanna, find a Valentine's day date." Vilket hån.
Så nu är jag påmind om att det är Alla hjärtans dag imorgon och jag vet inte riktigt om jag överhuvudtaget bryr mig. Jag har ingen som helst anledning att bry mig, eftersom jag, tack Likness för påminnelsen, lider allvarlig brist av någon att "dejta". Har ingen i Sverige att ge blommor och choklad till, så egentligen är det bara att skita i hela grejen. Den har aldrig betytt särskilt mycket för mig.

Men det finns fortfarande någon som rimligtvis hade varit min "Valentine's day date" och den personen är absolut inte här. Och nu blev jag liksom tvingad till att tänka på den. Han. Honom. Äh, det.

Inga kommentarer: