29 mars 2008

Pendelproblem.

Var hos mamma och Petra igår. Det var väldigt mysigt, trots att mamma var helt bakfull och låg i soffan i pyjamas och såg ynklig ut (pappa bjöd på middag i torsdags kväll och mamma, som har sjuka anlag för att bli bakfull, drack både rödvin och öl. Livsfarligt). Petra skulle ha lagat värsta maten men det hela slutade med att jag köpte en icke-ost-pizza från stället nere på gatan och Petra käkade rester. Mamma åt popcorn.
Det var iallafall mysigt. Såg på "Så ska det låta" med mamma och vi var ett duktigt team.
Sen skulle jag ta mig hem och det var då allt gick fel. Satte mig på en pendel och jag tyckte det såg fint ut. Mot Älvsjö, det lät helt rätt. Satte mig ner, hade självklart öronsnäckorna på plats och började min resa hemåt. Det var bara det att vid Älvsjö så svängde tåget av åt lite fel håll och det märkte jag inte förns jag hade åkt två stationer åt helvete. Så det var bara att gå av i Huddinge centrum, vänta i fem minuter på tåget, åka tillbaka till Älvjö och sitta där i 23 minuter och vänta på rätt tåg som tillslut tog mig hem.
Det tog mig två timmar att åka från Södermalm till Haninge. Inte värt.
Fast det var väldigt skönt att komma hem och lägga sig i sängen efter den pärsen. Mycket skönt. Drömde söta drömmar och fick supersöta det-gör-ont-för-att-jag-ler-så-stort-sms. Allt ordnade sig till det bästa.

Idag är det inventering på jobbet, men jag börjar inte förrän 14:00, så jag ska chilla järnet och kanske ta en liten promenad i våra fina naturnära omgivningar. Det var inte igår man hade naturen runt knuten.

Inga kommentarer: