17 mars 2010

Superhjältefilosoferande.

Han frågar vilka superkrafter jag skulle vilja ha om jag fick välja. Om han bara visste att det är en sådan fråga jag alltid önskar att sådana som han ska fråga. Nu anar han kanske det, med tanke på de högst utförliga, jättelånga svaren jag gav. Tänk att det finns andra som funderar på sådana saker. Tänk att det finns en människa där ute som frågar mig den frågan. Det ger mig hopp vad gäller mänskligheten. Vi klarar oss, för det finns ytterligare en dåre där ute som funderar på om det vore bäst att kunna flyga eller att kunna prata alla världens språk (mitt svar) eller om det skulle vara bra eller dåligt att kunna teleportera sig (jag säger dåligt, han säger bra).

Det finns diskussioner om saker, saker som aldrig kommer inträffa. Men de diskussionerna är ändå så himla värda att ha. Jag kanske borde studera filosofi.

Inga kommentarer: