18 april 2010

Insikt 2.

Så. Jag har ångest. Vilket gör att jag känner mig fullständigt värdelös. Och ful. Väldigt ful. Så jag försöker göra roliga saker, kreativa saker. Skapa saker. För att kunna känna att det jag skapar har ett värde även om inte jag har det. Det känns bra att göra saker och ibland kan jag till och med tycka att jag är ganska fin efter att jag har gjort något. Så jag gör saker. Och har ångest. Så jag gör ännu mer saker. Så fort jag sätter mig ner har jag ångest och för att döva ångesten gör jag något. Och så byggs det upp en spiral av att göra saker. Och jag gör och gör och gör. Och blir stressad. Och får ångest. Och tittar mig i spegeln och vill kräkas.

Jag är så yr i huvudet och jag vet inte hur jag ska kunna stiga av den här galna karusellen just nu.

Inga kommentarer: