06 juni 2010

...

"Han ser ut som alla jag tyckte var söta när jag var femton. Fast i en person."
Och det gjorde han verkligen.

"Va? Tycker du om Nofx?"
Och han tog av sig tröjan och hade en Nofx-tshirt där under.

"Det känns som när man var femton och nu, när som helst, kommer någons mamma knacka på dörren och fråga vad vi gör därinne och om vi vill ha lite saft och mackor."
Det var aldrig någon som knackade. För vi är inte femton, vi är sju och femton år från att vara femton. Men inatt var vi femton och det var himla fint att få låtsas för en stund. Jag tror jag ska försöka vara femton lite oftare. Vissa saker var åt helvete mycket svårare när man var femton, men det var vissa saker som man uppskattade på ett helt annan sätt än man gör nu. Hångla, exempelvis. Det ska jag göra mer.

Inga kommentarer: